Welvaart en gezondheid

Onze welvaart beïnvloedt onze voeding en levensstijl. Dit kan van invloed zijn op onze lichamelijke en geestelijke gezondheid. Overgewicht (obesitas), suikerziekte (diabetes), hoge bloeddruk, astma (COPD), hartklachten en nierfalen zijn aandoeningen en ziekten die steeds vaker voorkomen. Cultuur, eet- en leefgewoonten bij migranten en minderheden maken dat zij zeer kwetsbaar zijn. Steeds vaker worden zij op jongere leeftijd gediagnosticeerd met een ernstige of chronische ziekte. Switch Care wil helpen door voorlichting te geven en te wijzen op slechte leefgewoonten en betere voeding.

Suiker leidt tot overgewicht

Switch Care adviseert: gebruik geen of zo min mogelijk suiker. Let op wat u drinkt en eet. In vrijwel alle etenswaren die u in de supermarkt koopt zit te veel suiker. Te veel suiker is voor niemand gezond. Er is een verband tussen toegevoegde suikers en meer hart- en vaatziekten. Dat komt doordat je via suiker veel calorieën binnenkrijgt en dat leidt tot overgewicht

Meer lezen

Meer bewegen in de ouderenzorg

Dit animatiefilmpje nodigt verzorgers en medewerkers in de thuiszorg uit om ouderen meer te laten bewegen. Stichting Switch Care ondersteunt dit filmpje; het is een laagdrempelige manier om zorgmedewerkers te laten nadenken over het belang van beweegstimulering. En voor u als oudere? Blijf in beweging!    https://youtu.be/B7Yuo6Qr2zw.

Zelfredzaamheid

Zelfredzaamheid is het vermogen van mensen om zichzelf te redden met zo min mogelijk professionele ondersteuning en zorg.

Welke type diabetes?

In Nederland hebben ruim 1,2 miljoen mensen diabetes, van wie ruim 100.000 diabetes type 1.

Zeggenschap over levenseinde

Wist u dat van alle Nederlanders 86% zeggenschap wil hebben over haar/zijn levenseinde wanneer zij zelf

Meer lezen

Een veel voorkomende aandoening:Hoge bloeddruk (hypertensie)

Ongeveer één op de vier Nederlanders heeft hoge bloeddruk, ook wel hypertensie genoemd. Mensen met een hoge bloeddruk merken daar meestal niets van. Maar bij een langdurig of ernstig verhoogde bloeddruk

Meer lezen

Dementie en alzheimer wordt steeds vaker niet alleen bij ouderen geconstateerd

Switch Care constateert een toename van de ziekte van Alzheimer bij steeds vaker relatief jongere cliënten. Ondersteuning en verzorging zijn de belangrijkste taken die Switch Care biedt.

Verzorgende 3-IG

Kom werken bij Switch Care thuiszorg. Als gediplomeerde Verzorgende weet jij wat jouw vak inhoudt. Wij bieden je veel zelfstandigheid, een prettige werkomgeving met korte lijnen en leuke collega’s. Solliciteren? Verspil geen tijd aan een motivatiebrief. Bellen gaat sneller. We maken een afspraak en jij neemt jouw CV mee. Ons gesprek moet mij motiveren en jou inspireren. Bregitte Wolff: (020) 705 94 20.

Breng je conditie op peil

Wist je dat je door simpel iedere dag minstens 30 minuten te wandelen veel lichamelijke klachten kunt voorkomen? Dit bevelen wij aan voor oud en jong! Wandelen is goed voor alles.

Uit vrije wil

Stichting Switch Care respecteert iedere geloofsovertuiging, afkomst en/of leefwijze, waarbij ieder individu een eigen vrije wil heeft, naar deze eigen vrije wil kan leven en deze kan uitdragen.
Switch Care staat niet vóór de cliënt, maar náást de cliënt.